Прочетен: 13385 Коментари: 35 Гласове:
Последна промяна: 21.07.2009 15:09
Петролопроводът Бургас - Александруполис ще има голямо негативно влияние върху животинския и растителния свят и хабитатите в района на неговото изпълнение.
Ще бъдат засегнати обекти на опазване както в акваторията, така и по крайбрежието и вътрешността на страната.
Това се казва в становище на БАН за въздействието на проекта върху културно-историческото наследство в района.
(Вж целия доклад на БАН)
Припомняме, Община Бургас и БАН сключиха споразумение за сътрудничество. В изпълнение на този договор, по искане на кмета Димитър Николов, отделните институти на академията започнаха да изготвят свои становища за проекта Бургас - Александруполис.
Според Община Бургас първите резултати категорично подкрепят позицията никакви инженерингови и строителни дейности по проекта да не започват преди да му бъде изготвена пълна независима експертиза, включваща екологична оценка, пълна оценка на рисковете и подробен икономически анализ.
Влиянието ще е значително по степен на въздействие и мащаб (район на въздействие).
Това е валидно и за трите етапа - процеса на изграждане, на експлоатация и демонтаж (рано или късно петролът ще секне).
За щетите при евентуални аварии е сигурно - те ще са екологични катастрофи от невиждан за страната ни мащаб, категорични са от БАН.
Особено рискова е ситуацията в частта, която ще е позиционирана в морето и крайбрежната зона, изтъква докладът.
Според БАН при функционирането на морския терминал за разтоварване на танкерите - независимо от предохранителните мерки - при прехвърлянето на големи обеми не може да се елиминира рискът от разлив на значителни количества нефт.
Дори и при умерено вълнение не съществуват съвременни технически средства за елиминиране и ограничаване разпространението на разлива и/или събиране на разлятия нефт.
От БАН изтъкват, че съществуващите циклонални и антициклонални вихри в залива ще доведат до съществено замърсяване на бреговете от Поморие до Созопол с всички унищожителни последици за организмите във водата и по брега, като част от нефтеното петно ще се транспортира в крайбрежната ивица на юг и ще замърси защитени територии и Натура 2000 места от Созопол до Маслен нос.
Използването на препарати за елиминиране на нефтени петна първо ще утаят огромна част от нефта. В седиментите той ще се запази за значителни периоди, а самите препарати са значително по-токсични от въглеводородите, категорични са от БАН.
Трасето на петролопровода Бургас-Александруполис ще засегне 228 обекта, които са известни и включени в базата данни на Археологическия музей при БАН, се казва още в доклада, визиращ въздействието на проекта върху културно-историческото наследство в района.
(news.bg)P. S . Ето линк към петиция относно екологичната съобразност на "Бургас-Александруполис" .
Който мисли , че този проект представлява заплаха за околната среда , може да подписва .
http://bgpetition.com/burgas-alexandrupolis/index.html
Заради печалбата на руснаците и няколкото милиона долара годишно, поемаме риск да загубим милиарди от туризма си при една екологична катастрофа колкото и малък да е шанса от такава.
Тоест като спекулант го казвам, печалбата е прекалено малка за да си струва риска, а една евентуална загуба ще бъде чудовищна не само за бизнеса и екологията, а и за БВП на страната ни.
21.07.2009 12:43
21.07.2009 14:35
Мисля, че не е достатъчно да споделим мнение тук. Поразрових се и открих това:
http://bgpetition.com/burgas-alexandrupolis/sign.html
- петиция.
Подписах я. Можете да го направите и вие.
Не знам , когато става дума за мноооооого пари , май всичко друго остава на заден план . В нечии глави .
Е то като унищожим и малкото , което ни е останало , ще мирясаме сигурно вече.
Както в едно клипче се казваше " Земята боледува от хора " . Страшна диагноза .
Поздрави
22.07.2009 10:27
"Най-големият приход за България идва от туризма."
Ами те оставиха ли ни друго?
А сега когато има и минимална възможност да се печели от друго се дърпаме. Ами да ви спомена ли че в момента когато на държавата ни и дотрябва енергия сме наникъде след като спряхме АЕЦ?
А че ветрогенераторите трайно променят ландшафта и фауната? Ами да ще гледате филмчета и няма да четете. Аз ако имах време такъв филм ще ви спретна че...
Просто казвам - добре е да се защитава идея но първо се запознайте с многото свързани с нея неща а не само от едно филмче да решавате.
Ама ако стане петролопровода ,Бургаският залив отива на кино . Дори и да не се стане голяма авария , като да се спукат тръбите . Но щъкането на танкерите ............
То не само туризма , всичко ще отиде на кино .
Ами те и устройствата на GSM - операторите са буквално върху главата ми ( на блока) , ама кой ме пита .
То петролопроводи има на много места , но тук избраха възможно най -кофти място , за да спестят парички.
:)
22.07.2009 16:57
26.07.2009 20:35
27.07.2009 08:11
27.07.2009 20:16
Прочетох доклада на БАН и ми прилоша. Ами ,чакайте бе хора това е "Загоре". Тук са се били Тервел, Кардам , Калоян и хиляди от дедите ни са умирали за да имаме хубава земя и да живеем добре.Това не е бащиния на един или двама синковци, че да си решават ей така на масата под сянката.
Най хубавите ни курорти Несебър ,Слънчев бряг,Синеморец,Созопол. Ами хората там? То си е направо геноцид това. Петрола ще свърши след 50 - 100г.и Станишев и Доган няма да ги има ,дотук добре . Ами земята, морето, децата ни?
НЕ ГОСПОДА, МЕРСИ !!!
За такива големи проекти смърдящи на корупция отвсякъде ,вероятно трябва да се слагат предпазни стопове. Единственият стоп тук(с помоща на конституцията разбира се) би могъл да бъде, Задължително мнението на върховният суверен - Народа. Чак след това парламент и правителство да действат.
Щото иначе видяхме кво стана. Руснаците имат един много изгоден за тях и много неизгоден и тъп за нас проект. За да се осъществи този тъп проект трябва да се вземе тъпо и неизгодно решение.
До преди няколко дни какво си имахме ? Имахме си добре корумпиран парламент и още по добре корумпирано правителство и съответно всичко се намести.
Президента ,най- накрая май се изцепи като стар играч на бридж " Направихме голям шлем" и краай
Избихме рибата :)
29.07.2009 21:14
30.07.2009 18:57
31.07.2009 00:10
Акустират ли тук руски танкери , тогава край на надеждите ти да летуваш пак някога на Черно море
31.07.2009 15:38
31.07.2009 23:16
Прегледай много внимателно клипчето по горе ще видиш ,че там става дума за петролопровода Бургас - Александруполис а не за "въглищата на тецовете и хотелите на тарикатите " Във водата ще има много повече нефт отколото в нефтохима и то не само в Бургас , а и в Равда и в Созопол и защо не и по- надоло и нагоре.
За едно нещо си прав обаче. За да има милиарди от туризъм тряба да има милиони туристи . Е как да има милиони туристи . Туристите не идват тук да гледат танкери , ГСМи и умряла риба в морето . Няма ли природа няма туризъм. С обслужването и обноските не може да ги шашнем щото сме зле , и тук съм съгласен с теб. Имаме история и природа и трябва да ги пазим иначе лошо .
01.08.2009 09:29
01.08.2009 12:13
Вземай една кирка и отивай да разбиваш хотели, като ти доставя такава голяма радост,но танкерите на руснаците тук - не . Не тази няма да стане. Свърши ви мандата . Стига толкова .
01.08.2009 12:24
02.08.2009 04:43
Ще се повторя , тръби винаги ще има . но защо спестиха пари в този проект . защо не решиха да построят едно пристанище , което да обслужва газопровода и той да си започваше от сушата , а не в морето .Винаги се гледа по-малката злина .
То че сега Черноморието ни е бетон - спор няма , ама да го унищожим ли напълно ????
02.08.2009 09:26
03.08.2009 00:45
Нали го виждаш този какви ги ръси. Нагледно доказателство защо не е предвидена инфраструктора
Страхува се, че този път нямало да го опънат и нямало кой да се грижи за него ,че да не умре от глад . Човек трябва първо себе си да уважава за да го уважават . Такъв тип душици не може да поставят условия. Те могат да завиждат ,че някои получават високи заплати , че други имат хотели . Ако му дадат подкуп приема го без да му мигне окото . Най вероятно , затова няма пристанище в проекта защото са си трайкали . За съжаление заради такива тупани го отнасят всички.
Хубавото е че мандата им свърши
03.08.2009 08:35
03.08.2009 13:21
Неохраняем офшорен терминал с 1000 000т нефт в открити води .Интересно защо турците се отказаха , сигурно са много глупави , такова нещо изпуска ли се ? Сигурно икономическите закони от Енерган 22 не се отнасят за тях. Нашите обаче веднага се съгласиха не за друго, ами да не си помисли някой ,че икономическите закони не се отнасят за нас. Да ама не :))
На цяла България е ясно какво е станало. Един човек преди време е написал това :
Не сме народ, не сме народ, а мърша,/ хора, дето нищо не щат да вършат./ Всичко тежко, всичко мъчно е за нас!/ "Аз не зная! Аз не мога!" - общ е глас./ И не знаем, не можеме, не щеме/ да работим за себе си със време./ Само знаем и можеме, и щеме един други злобно да се ядеме.../ Помежду си лихи, буйни, топорни,/ пред други сме тихи, мирни, покорни.../ Все нас тъпчат кой отдето завърне,/ щот сме туткун, щото не сме кадърни.../Всякой вика "Яман ни е нам хала!" -/ а всякому мерамът е развала...
Не сме народ! Не сме народ, а мърша, пак ще кажа и с това ще да свърша. П.Р. Славейков
03.08.2009 14:48
03.08.2009 21:42
Кой ще го охранява това нещо . Това ще се превърне в тренировъчен полигон за начинаещи терористи . Днес терорист мотоделтапланерист , утре водолаз камикадзе , отмъщение от руски олигарх кокурент.
Един тон петрол във водата пристига на брега във вид на 10 тона петролни отпадъци
Остави тази фантастика с хапчетата , напиши в гугъла - hidrogen . Хората си карат колите с това , отопляват си жилищата . Устройството не е скъпо 300 - 500 $ за бита . Използва се в промишлеността горелки заваръчни апарати . Фосил - вода . Остави другото , ами всеки средно грамотен може да си го направи сам.
05.08.2009 21:37
06.08.2009 17:49
да пресметне колко сме загубили от това че не сме построили втора атомна централа?Май сега става нещо подобно.И още един вапрос това безразборно строителство по чероморието не е ли по вредно от
петролопровода?
От този бетон хората избягаха , а петролопровода може да довърши Южното Черноморие .
Не съм експерт по въпроса . Разбрах , че е опасно не само при авария , но и при ежедневна работа ще има разлив .
Кой може да си представи последствията?
Ние имами 300 км късче от рая , те искат да ни го унищожат !
Ще тръгне разлив , първо в морето , ще унищожи малкото , което е останало .Черно море е вътрешно море , не е океан .
Този разлив ще достигне брега . Декари унищожена земя , загинали животни и птици , страдащи хора !
Сбогом на туризма , сбогом на земеделието .
Хиляди хора ще останат без препитание .
Това да ви напомня на " Апокалипсис сега "?
Дори и никога да не се получи най-лошия сценарий , като спукване на тръбата , ще си има всекидневно разливи .
И после след години ще имаме природа само на снимка .
11.08.2009 21:51
24.08.2009 12:12
Заради печалбата на руснаците и няколкото милиона долара годишно, поемаме риск да загубим милиарди от туризма си при една екологична катастрофа колкото и малък да е шанса от такава.
Ужасно съгласна съм с теб и атора, но отиди го обясни това на бетонните комунистически глави и промити мозъци, които си мислят, че разбират нещо от икономика.
27.08.2009 08:41
31.08.2009 10:23